physics

فیزیک دبیرستان

physics

فیزیک دبیرستان

فیزیک دبیرستان + آموزش فیزیک + جزوه + نمونه سوال + پدیده های فیزیکی + آزمایشات جالب فیزیک و....

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

برندگان مسابقه عکاسی از پدیده های فیزیکی ...

 

ایده برگزاری این مسابقه از انجمن AAPT گرفته شده است. این انجمن هر سال این مسابقه را در میان دانش آموزان جهان برگزار می کند. برای شرکت در این مسابقه دانش آموزان با نگاهی دقیق به دنیای اطراف خود می نگرند و با دوربین های دیجیتال و یا موبایل های خود به عکاسی از پدیده های فیزیکی دنیای اطراف خود می پردازند.

عکاسی از پدیده های فیزیکی فرصتی است برای تـاملی بیشتر بر قوانین حاکم بر دنیای پیرامون فرصتی است تا زیبایی های علم فیزیک را در قالب تاثیرگذار هنر و از کادر دوربین عکاسی با دوستانمان سهیم شویم.

این مسابقه که توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی برگزار شده بود  از اواخر تیرماه 91 آغاز شد و مهلت ارسال عکس ها 20 مهر به پایان رسید .

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۱۱
farzaneh babaee
کتاب فیزیک اول دبیرستان دستخوش تغییراتی شده است .
از این رو کتاب فیزیک اول دبیرستان را برای شما تهیه کرده ام.
میتوانید فایل را در ادامه مطلب دانلود کنید.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۰۰
farzaneh babaee

معرفی و آموزش خلاصه نرم افزار Interactive Physics

این برنامه کارش ساخت مدل های فیزیکی است که بسیار برنامه پرکاربردی است و اینطور که سازندگان و طراحان

برنامه می گویند این برنامه در مراکز علمی برخی کشورها تدریس میشه در کنار فیزیک

کار این برنامه تنها شبیه سازی فیزیکی مسائل نیست گاهی حتی می توانید با این برنامه به نکات ظریف یک مسئله

فیزیکی نیز پی ببرید...

فایل آموزش این برنامه را می توانید از لینک زیر دانلود کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۰۶:۰۰
farzaneh babaee


 

 

مقدمه
سنگ معدنی اورانیوم به کمک حفاری از زمین استخراج شده و پس از انجام فرایندهایی، اورانیم خالص به دست می‌آید. بعد از انجام تمام فرایندها، اکسید اورانیوم از سنگ معدنی آن به دست می‌آید. اکسید اورانیم شامل دو نوع اورانیوم (ایزوتوپ) به نام‌های U-235 و U-238 است. U-235 ماده‌ای است که به عنوان سوخت، در نیروگاه‌های هسته‌ای به کار برده می‌شود. حدود 99% اکسید اورانیومی که از معادن به دست می‌آید از U-238 تشکیل شده است. بنابراین باید به طریقی U-235 از U-238 جدا شده و غلظت U-235 افزایش یابد. فرایند تغلیظ U-235، غنی‌سازی اورانیوم نامیده می‌شود و دستگاه‌های سانتریفیوژ بخش مرکزی فرایند غنی‌سازی را تشکیل می‌دهند.
 
 
۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۰۵:۴۲
farzaneh babaee

  مقدمه



نقاط کوانتومی، نانو کریستال‌های نیمه هادی با قطر 2 تا 10 نانومتر هستند که بعد از تحریک شدن، از خود نور ساطع می‌کنند و به طور معمول از 200 تا 10000 اتم تشکیل شده‌اند. ساختار کلی یک نقطه‌ی کوانتومی، شامل هسته، پوسته و پوشش دهنده (شکل 1) است. هسته از اتم‌های گروه II-VI به عنوان مثال سلنید کادمیوم (CdSe) ، یا III-V مثل فسفات ایندیوم عناصر جدول تناوبی تشکیل شده است. یک پوسته از جنس نیمه‌ هادی دیگر، در اغلب موارد سولفید روی (ZnS) ، به منظور بهبود ویژگی‌های نوری و افزایش پایداری و کاهش سمیت سلولی، هسته را می‌پوشاند. در نهایت یک پوشش آلی برای آبدوست‌ کردن نانوذره به‌کار برده می‌شود که جایگاهی برای اتصال بیوملکول‌های مختلف از جمله، الیگونوکلئوتید‌ها، پروتئین‌ها، پپتیدها و مولکول‌های کوچک نیز به شمار می‌رود.
 
شکل 1: ساختار کلی یک نقطه‌ی کوانتومی
ویژگی‌های نوری-فیزیکی منحصر به فرد این نقاط کوانتومی همراه با پیشرفت‌های قابل توجهی که در ساخت، پوشش‌دار کردن و اتصال انواع ملکول‌های زیستی، صورت گرفته است، محققان را بر آن داشته تا از این نانو ذرات به عنوان ردیاب‌های فلوئورسانتی موثر، در ردیابی سلول‌های موجودات زنده، تصویر‌برداری و تشخیص‌های پزشکی استفاده کنند.
 



۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۴ ، ۰۵:۳۹
farzaneh babaee